Dags att börja dela med sig av sitt liv?

Tänkte att det kanske kunde vara dags att börja dela med sig lite av sitt liv... jag köpte faktiskt en digitalkamera förra helgen så nu jag kan ta ordentliga bilder också!


Jag börjar väl lite smått med att berätta om förra året då jag gick en KY-utbildning i Valdemarsvik, till inredningssnickare inom Compact Living Technology. Det känns som jag hittat rätt yrke för mig och har nu kommit in och börjat på Stenebyskolans yrkesinriktade utbildning finsnickeri, där jag trivs väldigt bra med såväl klasskamrater, lärare, verkstad, upplägg och det vackra Dalsland, http://www.steneby.se/web/Hem.aspx 
Det enda, (dessvärre ganska stora) minuset är bristen på skatemöjligheter häromkring...
     Vi har nu avverkat de lite sega första veckorna med verktygsvård och maskinkörkort och har äntligen kommit igång att börja arbeta med att tillverka lite ramar för diverse ändamål.

Bor gör jag i min husbil, Peggy Peugeot, som jag köpte i somras. Husbilsköpet började som en avlägsen dröm, men blev verklighet efter att jag insåg att det faktiskt var möjligt att köpa en husbil med de sparpengar som faktiskt fanns kvar efter mina två hårt arbetande år som brevbärare.

jag, mitt hem och mitt liv
Jag, mitt hem och mitt liv.


I sommar har jag dels jobbat genom min firma hos min moster; satt upp innerväggar och innertak m.m., och dels varit med på ett utbyte mellan kanadensiska och svenska tjejskatare, vid namn Crossing Boarders. Detta har inneburit två veckors turné/roadtrip i kanada, http://www.tacky.se/skateboard/article/?id=108761 och två veckors turné/roadtrip i Sverige. Många nya vänner och massor med skate! Fantastico! läs mer på http://nolimitskate.se/.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0