Uppdatering!

Jag har varit väldigt stressad sedan jag ställde husbilen utanför verkstaden där vi tillbringar dagarna. Man kommer liksom aldrig "hem", vilket känns som man faktiskt verkligen behöver, och motivationen till att arbeta har inte varit på topp... Att det är så dåligt med skatemöjligheter gör inte precis saken bättre då skateboarden är mitt allra bästa sätt att koppla bort alla tankar och bara ha kul!

inte mycket att hurra för
Bengtfors ligger ca 1,5 mil ifrån Dals Långed och där finns faktiskt en skateyta, men den är inte mycket att hurra för... känslan finns inte där...

Jag ska snarast kolla upp om jag inte kan ställa mig någonstans inne vid skolan istället, så får jag cykla eller åka med klasskompisar ut till verkstaden som ligger 6km utanför. Skolan ligger inne i samhället och det är där alla bor, och allt (utom just verkstaden då) finns; bibliotek, affär, gym, elljusspår m.m.
     Jag stod vid skolan de första veckorna och trivdes prima, men flyttade ut till verkstan för att det här ute blir lätt att dra el till husbilen, vilket kommer att behövas nu när temperaturen sakta men säkert kryper neråt. Jag har köpt sladd och elmätare, men har inte kopplat in mig ännu...

Har kommit på att det är riktigt ekonomisk temperatur nu; tillräckligt kallt för att inte behöva ha igång kylen, men tillräckligt varmt för att inte frysa alltför mycket ;) 


Förra helgen började jag på med lite inredning till husbilen, men fastnade då jag behöver askfanér för att kunna fortsätta... Jag ska tillverka hyllplan för mina kläder och andra prylar inne på "toaletten". Jag har även gjort kryddhyllor som nästan är klara. Får lägga upp lite bilder på detta snart!

här ska hyllor finnas
Här, inne på toan ska jag tillverka lite hyllor att sätta in för klädförvaring.


I torsdags åkte vi på studieresa till Kvänum och Vedum kök. Skönt att åka iväg lite och riktigt inspirerande att gå runt och kika! När vi åkte hemåt igen hoppade jag av i Herrljunga och tog tåget till Göteborg för att tillbringa helgen där. Kände verkligen att jag behövde komma ifrån Långed lite och stressa ner.

Bodde hos fantastiska Katta och Cissi och har tryckt WestCoastRiders T-shirt (jag är numera en WestCoastRider! http://www.facebook.com/group.php?gid=42208475670), skejtat, lagat mat, umgåtts med vänner, promenerat hund och bara tagit det lugnt.


<3
Jag har fått en ny kompis! hunden Sessa
Mandus
Invigning av nybyggda rampen i Kålltorp. På bilden syns Mandus, en sjukt söt liten kille på alla sätt!
http://www.blinkx.com/watch-video/dvs-shoes-mandus-berg/mnhBtvN9JdhpbN5DFOIV6A


Har varit en underbart skön helg!

Jag känner att jag nu fått ny energi att ta tag i saker och ting!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0