De senaste dagarna...

I helgen var jag och Peggy i Uddevalla och gick på biltema för att bl.a. handla lite rostskydd, silikon och bättringsfärg (vilken jag förövrigt fick chansa mig lite till eftersom jag verkligen inte kan hitta färgkoden...), samt liggunderlag och spraylim för att hastigt isolera innertaket ovanför förarhytten på husbilen.


det blev inte speciellt vackert, men det verkar fungera... framöver om jag får tid över är det mycket möjligt att jag lägger över nåt slags tyg så det blir lite snyggare...
      Gissa om det stank lim när jag var klar… och det blev ju inte precis bättre av att jag råkade få fatt på burken med motorplast istället för spraylimmet och spraya ett tag innan jag insåg mitt misstag… skönt att då ge sig ut i skogen och springa i friska luften!

Idag efter skolan cyklade jag iväg till Bengtsfors. Handlade lite picknick på konsum och satte mig vid vattnet och avnjöt denna innan det var dags för en stunds härlig skejt på den inte överdrivet grymma skejtytan som finns där... Det dröjde dock inte alltför länge innan det tyvärr började regna… jag trampade iväg mot konsum och ställde mig i kassakön, samtidigt som jag torkade av brädan med lite papper jag hämtat på preem på vägen. Damen bakom mig frågade om jag stod i kö,  ”jaa” svarade jag glatt, plockade upp tre plastkassar och lade noggrant dessa på varubandet med en avskiljare före och en efter…  Jag kände allas blickar, de undrade förstås vad fan jag höll på med… Kvinnan i kassan plockade med mina kassar, och tittade upp på mig: ”tre plastkassar?”, ”jaa” svarade jag glatt igen och betalade de 4,50 kronorna med kortet. Kvittot höll hon lite osäkert i och frågade om jag skulle ha det, ”jaa” svarade jag och kunde sedan glatt cykla hem igen med en tryggt inplastad bräda och ett leende på läpparna :)

cykelvägen mellan Billingfors och Bengtsfors är riktigt fin!
Cykelvägen till Bengsfors är riktigt fin!


finfin picknick!
finfin picknick!


hemma igen med en hyffsat torr bräda, men en inte alltför torr, men ack så glad Anneli
hemma igen med en hyffsat torr bräda, men en inte alltför torr, men ack så glad Anneli!


Kommentarer
Postat av: Micke

A fy fan va kul med Konsumgrejen. Ja skrattade så ja grät. Ojojoj

2010-09-14 @ 22:14:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0