Värme, tvätt, leverpastej och kryddhyllor!

Värmen här i bilen funkar alldeles utmärkt, nu kan jag sova i T-shirt igen! :)

Förra helgen tvättade jag kläder. Välbehövligt, men det krävs lite tid och planering... Cyklat sammanlagt 36km för att få mina kläder rena! Tänk på det nästa gång ni gnäller över att behöva gå ner till källaren för att hämta er tvätt! ;)


Förra fredagkvällen fick jag för mig att göra leverpastej då de sålde utgående ungnötslever på konsum för halva priset. Hade inga jättehöga förväntningar på smaken, särskilt eftersom jag (som vanligt) inte riktigt höll mig till receptet jag hittade... :P
men det blev riktigt bra! Sjukt gott att mosa på en skiva rågbröd tillsammans med solroskärnor och sedan steka i olja och toppa med stekta kantareller och färska grönsaker!


gräddad och klar


lyxig söndagsfrukost

Jag har även gjort klart mina kryddhyllor nu!

kryddhyllorna till husbilen
äkta amatörslöjd! :P
Är inte överdrivet nöjd... men skönt att de är klara. Hade jag gjort dem igen hade jag nog gjort sidorna lite längre, kanske rentav byggt ihop de två hyllorna och borrat hålen för pinnarna en bit in istället.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0