Vinterboende i husbil!

Snön har kommit och det är absolut inte mig emot. Har haft lite funderingar på att bygga in Peggy i snö, så att jag i princip bor i en igloo. Tror att det skulle isolera rätt bra… :P



Det kom en liten köldchock på ca -20 för ett par veckor sedan och det var inte många grader i husbilen då...
     Nästa kväll använde jag mig av värmefläkt och värmeljus, samt klädde på mig ännu mer och det blev lite behagligare, men man vaknade fortfarande lite röd om nosen…
    
Annars funkar värmen fortfarande, trots en temperatur på runt 10 minusgrader. Ganska skönt att sova lite svalt faktiskt.. Husbilen använder jag dock numera endast till att just sova, att bara sitta i den är lite kallt. Ska man vara där inne så är det under täcket som gäller!

kallt


Det bästa med snön är att man kan åka skidor, något som jag utnämnt till den förmodligen roligaste träningsformen. Jag fick ett par skidor +stavar av en klasskompis som var missnöjd med glidet. Jag, som inte är speciellt bortskämd på skidfronten och dessutom anser att man har roligare om man håller det oseriöst tycker dock att glidet är helt klart godkänt. Kan rentav vara de bästa skidorna jag stått på i hela mitt liv…
     Det som är så kul med skidor är att jag är så kass på det, och det är mjukt att ramla i snön… det finns nästan inget som kan få mig att tycka om mig själv lika mycket som en rejäl runda på skidorna ;)



    


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0