De senaste skolveckorna

De sista skolveckorna innan lovet har inte varit speciellt roliga; de flesta har hela tiden arbetat på ett stort kök, men jag har inte varit alls inkopplad förrän nu det sista då jag blivit klar med mina jobb och alltså hoppat in och hjälpt de andra med köket.
     Eftersom jag inte varit alls insatt i köket tidigare har jag ingen större koll på vad som ska göras och mycket tid har spenderats runtspatserande och frågande om jag kan göra något, så får man lite småuppgifter hit och dit som tar slut rätt fort… man känner sig lite utanför och mest ivägen… De andra jobbar dessutom mycket kvällar och helger, medan jag oftast har annat för mig på fritiden (som är mycket viktig för mig), vilket har fått mig att känna mig lite som en dålig människa...

Jag föredrar att jobba effektivt under dagarna och sedan komma ifrån verkstan efter skolan... En hel del kvällar den senaste tiden har spenderats i biblioteket vi har tillgång till i princip dygnet runt. Riktigt skönt att hänga där hela kvällar och läsa nån bra bok man hittat. Vissa skoldagar har nästan drivit mig till vansinne och då är det skönt att bege sig iväg nån annanstans och in i en helt annan värld!
     Andra aktiviteter på kvällarna brukar vara att cykla in till samhället och skolan för att träna på gymmet och/eller handla.

Skolans gratisgym består av ett skitigt omklädningsrum fyllt med diverse vikter, en chins-bar, träningsmattor, några slitna "maskiner" och ställningar. De senaste tillskotten i utrustningen som höjt träningsmöjligheterna och peppen rätt bra är fitnessbollen (som jag tagit dit) och en radio! :)


De senaste tre helgerna har jag spenderat i Karlstad där en vän tillfälligt bor och där det finns en riktigt grym skejthall och riktigt schysst folk överlag.
     Sveriges största skateboardtävling; Lucia Classics, var där förra helgen. Hela hallen var överfylld med ladd, vilket gjorde det sjukt kul att skejta! Det var verkligen en grym helg och de som vann, både i damklassen och i herrklassen var så otroligt värda segern!


Det var ganska knökat i hallen under Lucia Classics och de flesta blåmärken den helgen bestod av andras brädor som med full fart åkte in i fotknölar och hälsenor...

     Denna länken leder dig till lite bilder från damklassen:
http://www.tacky.se/skateboard/imagecollection/default.aspx?&id=14439&img=1#imagestart


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0