julklappsshopping och en oväntad kommentar

Idag trampade jag iväg cykeln till A6 för att påbörja julklappsshoppingen. Den kalla luften blåste rätt igenom både byxor och jacka, men det gör inget, för det är så det ska vara. Ska det vara vinter så ska det.
    
Jag vandrade runt i lite olika affärer och hittade faktiskt en del julklappar, och minst lika mycket grejer till mig själv förstås... Jag var bl.a. inne på intersport (där de förövrigt hade ett bort fyllt med skitsnygga (och förstås svindyra) etnies-kläder), jag kollade på lite skateskor och gick vidare mot utgången när jag upptäckte ett par svarta adidas campus till sänkt pris. Det är inte riktiga skateboardskor, men i alla fall föregångaren till ett par sådana (campus vulc) och jag är ganska övertygad om att dessa läderskor kommer funka utmärkt att skejta i även om den tunna tungan kanske inte är jätteskön att nöta Casper med...
     När jag sedan gick med mina skor för att leta reda på lite shoe-goo för att laga mina extremt slitna etnies med närmade sig en kvinna bakom mig 
"ursäkta?"
Jag vände mig om och tittade frågande på henne, trodde hon att jag jobbade där?
"vilka coola byxor du har"
"tack", sa jag, något förvånad över kommentaren.
"har du köpt dem nyligen?"
"jaa... eller det var väl ett par månader sen kanske............. på Carlings..."
"jaha, jättecoola är de i alla fall!" eller nåt i den stilen sa hon sedan och såg ut att fundera lite, möjligtvis på att gå vidare till Carlings för att spana efter dessa jeans hon fattat tycke för.
"tack" sa jag än en gång, hittade mitt shoe-goo, betalade och fortsatte mitt julklappshandlande.

Ett par timmar senare och flera hundralappar fattigare var jag hemma igen, hungrig. Jag gjorde mig en fisksoppa som jag kryddade ordentligt med curry som jag hävde på utan tanke på att den var "extra stark". Och stark blev den, soppan...
     Nån annan som har tänkt på att man svettas om ögonlocken när man äter något väldigt starkt...? 

Imorgon blir det arbete igen och förhoppningsvis känner jag mig tillräckligt pigg för att dra på tjejskaten på kvällen. Nu ska det i alla fall bli skönt att snart få lägga sig och sova efter denna händelserika söndag.


Kommentarer
Postat av: Yässi

skriv mer min syster!

Det är bra...

2009-01-02 @ 11:57:40
URL: http://tasteofjessie.blogg.se/
Postat av: J

Nu tycker jag att det är dags att blogga igen Sistaaah, vi väntar med spänning:D

2009-04-13 @ 18:17:56
URL: http://tasteofjessie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0